Skip to content
Home » הטיולים הטובים ביותר באיסלנד

הטיולים הטובים ביותר באיסלנד

גלה את היופי וההרפתקאות שאין שני לו שיש לאיסלנד להציע באמצעות המבחר המוביל שלנו של הטיולים הטובים ביותר במדינה. מחקור מפלים מלכותיים ועד לחזות באורות הצפון עוצרי הנשימה, פוסט זה בבלוג ידריך אותך בחוויות הבלתי נשכחות ביותר באיסלנד.

לצלול לתוך הלגונה הכחולה: האם זה שווה את ההייפ?

אחת מאתרי התיירות הפופולריים ביותר באיסלנד היא הלגונה הכחולה. זהו ספא גיאותרמי הממוקם בשדה לבה בגרינדוויק, כ-40 דקות מרייקיאוויק. ספא זה מפורסם במים הכחולים-חלביים שלו, העשירים במינרלים כמו סיליקה וגופרית. הלגונה הכחולה מושכת תיירים מכל העולם, והיא מופיעה לרוב כיעד חובה באיסלנד. אבל האם זה באמת שווה את ההייפ?

ההיסטוריה של הלגונה הכחולה מתחילה בשנת 1976 כאשר נבנתה באזור תחנת כוח גיאותרמית. תחנת הכוח שחררה מים חמים לשדה הלבה שמסביב ויצרה בריכה טבעית. עם הזמן אנשים התחילו לרחוץ בבריכה, ועד מהרה התגלה שלמינרלים שבמים יש סגולות מרפא. כיום, הלגונה הכחולה היא ספא מפותח במלואו עם מתקנים שונים כגון סאונות, חדרי אדים ושירותי עיסוי.

למידע מורחב על הטיולים הטובים ביותר באיסלנד נא להעיף מבט ב- touriceland.co.il

  • הניסיון:
    הלגונה הכחולה היא חוויה ייחודית המשלבת רוגע וטבע. הספא פתוח כל השנה, והמבקרים יכולים לבחור מבין חבילות שונות הכוללות גישה למתקנים, מגבות וחלוקים. המים בלגונה חמימים, ונאמר כי המינרלים במים בעלי סגולות ריפוי לעור. המבקרים יכולים לנסות גם את מסכת בוץ סיליקה, הכלולה במחיר הכניסה. המסכה עשויה מבוץ הסיליקה הלבן שנמצא בתחתית הלגונה ונאמר שהיא משאירה את העור רך וחלק.
  • האטמוספירה:
    הלגונה הכחולה היא מקום שליו ושליו, מוקף בשדות לבה ובהרים. המים הכחולים-חלביים והאדים העולים מפני השטח יוצרים אווירה ייחודית שהיא גם מרגיעה וגם אחרת. הספא מתוכנן להשתלב עם הסביבה הטבעית, והארכיטקטורה מינימליסטית ומודרנית.

נוף אווירי של הלגונה הכחולה המדהימה, המציג את מי הטורקיז התוססים שלה המוקפים בנוף געשי מחוספס.
נוף אווירי של הלגונה הכחולה המדהימה, המציג את מי הטורקיז התוססים שלה המוקפים בנוף געשי מחוספס.

"טיולי קרח ומערות קרח: הרפתקה של פעם בחיים"

טיולי הליכה בקרחונים ומערות קרח הם כמה מהחוויות ההרפתקניות והייחודיות ביותר שתוכלו לחוות באיסלנד. פעילויות אלו מושלמות למי שמחפש עומס אדרנלין והזדמנות לחקור את פלאי הטבע של המדינה. הנה כמה דברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים להרפתקה הזו של פעם בחיים.

  • טיולי קרחונים:
    טיולי קרחונים הם פעילות פופולרית באיסלנד, והיא כוללת טיולים על פני קרחון. הקרחונים באיסלנד הם מהגדולים באירופה, והם משתנים ללא הרף עקב השפעות שינויי האקלים. לפני שיוצאים לטיול בקרחון, חשוב להזמין סיור עם חברה מוכרת ולוודא שיש ברשותכם את הציוד המתאים, כמו קרמפונים וגרזן קרח. המדריכים גם יספקו מידע בטיחותי וילמדו אותך איך ללכת על הקרח. בזמן טיול על קרחון, תהיו מוקפים בתצורות קרח מדהימות, סדקים, ולפעמים אפילו מערות קרח.
  • מערות קרח:
    מערות קרח הן עוד אטרקציה ייחודית באיסלנד. המערות הללו נוצרות מהמסה והקפאה של קרחונים, והן משתנות מדי שנה. צבעי הקרח יכולים לנוע בין לבן לכחול לשחור אפילו, בהתאם לגיל ולצפיפות הקרח. מערות קרח נגישות רק בחודשי החורף, מכיוון שהן נמסות במהלך הקיץ. כדי לבקר במערת קרח, חשוב להזמין סיור עם חברה מוכרת ולוודא שיש לך את הציוד המתאים, כמו ביגוד חם ומגפיים אטומים למים. המדריכים ייקחו אתכם לכניסה למערה ויספקו מידע בטיחותי לפני הכניסה. ברגע שתיכנסו, תופתעו מתצורות הקרח המדהימות והצבעים.
  • בטיחות:
    גם טיולי הליכה בקרחונים וגם סיורים במערות קרח דורשים רמה מסוימת של כושר גופני ועלולים להיות מסוכנים אם לא ננקטים אמצעי זהירות מתאימים. חשוב להזמין סיור עם חברה מוכרת ולפעול לפי הנחיות המדריכים. תמיד ללבוש את הציוד המתאים ולהקשיב למידע בטיחותי לפני היציאה לסיור. כמו כן, חשוב להיות מודעים לתנאי מזג האוויר המשתנים ולהיות ערוכים לכל שינוי.

לרדוף אחרי הזוהר הצפוני: מתי ואיפה הזמן הטוב ביותר לחזות בפלא הטבע הזה?

הזוהר הצפוני, או Aurora Borealis, הוא תצוגת אור טבעי שניתן לראות בשמי הלילה באיסלנד. תופעה זו נגרמת על ידי חלקיקי שמש הנכנסים לאטמוספירה של כדור הארץ ומגיבים עם גזים כמו חמצן וחנקן. הזוהר הצפוני הוא מראה עוצר נשימה וחובה לראות לכל מי שמבקר באיסלנד. אבל מתי ואיפה הזמן הטוב ביותר לחזות בפלא הטבעי הזה?

הזמן הטוב ביותר לראות את הזוהר הצפוני באיסלנד הוא בחודשי החורף, מספטמבר עד אפריל. זה כאשר הלילות ארוכים ביותר והשמיים חשוכים ביותר, מה שמספק את התנאים הטובים ביותר לצפייה באורות. עם זאת, חשוב לציין כי הזוהר הצפוני הוא תופעת טבע ולא ניתן להבטיח זאת גם בעונת הצפייה האופטימלית.

המקומות הטובים ביותר לראות את הזוהר הצפוני באיסלנד הם הרחק מאורות העיר, באזורים עם שמיים בהירים וחשוכים. כמה מקומות פופולריים לצפייה באורות כוללים את הפארק הלאומי תינגווליר, קרחון סקפטאפל ולגונת קרחון ג'וקולסרלון. אפשר גם לראות את הזוהר הצפוני מרייקיאוויק, אבל אורות העיר יכולים להקשות על התצוגה המלאה.

כדי להגדיל את הסיכוי שלכם לראות את הזוהר הצפוני, מומלץ להזמין סיור עם חברה מוכרת המתמחה בצפייה בזוהר הצפוני. סיורים אלו יקחו אתכם למקומות הטובים ביותר לצפייה באורות ויספקו מידע על המדע מאחורי התופעה. בנוסף, חשוב לבדוק את תחזית מזג האוויר ואת תחזית הזוהר לפני שיוצאים לצפות באורות.

האורות הצפוניים המהפנטים רוקדים על פני שמי הלילה, מטילים זוהר תוסס ועולמי על נוף איסלנדי ציורי.
האורות הצפוניים המהפנטים רוקדים על פני שמי הלילה, מטילים זוהר תוסס ועולמי על נוף איסלנדי ציורי.

מעגל הזהב: מה הופך את המסלול הפופולרי הזה לחובה לראות?

מעגל הזהב הוא נתיב תיירות פופולרי באיסלנד המשתרע על פני כ-300 קילומטרים של נופי טבע מדהימים ונפלאות גיאולוגיות.

המסלול כולל שלוש אטרקציות עיקריות: הפארק הלאומי תינגווליר, האזור הגיאותרמי גייסיר ומפל גולפוס. אבל מה הופך את המסלול הזה לאתר חובה למבקרים באיסלנד?

אחת האטרקציות המרכזיות במעגל הזהב היא הפארק הלאומי תינגווליר. אתר מורשת עולמי זה של אונסק"ו הוא לא רק יפה, אלא גם בעל משמעות היסטורית. זה היה המקום של הפרלמנט הראשון של איסלנד, שהוקם בשנת 930 לספירה, והוא גם המקום שבו נפגשים הלוחות הטקטוניים של צפון אמריקה והאירו-אסיה. המבקרים יכולים להסתובב בין שני הלוחות, המתרחקים לאיטם, ולחזות בתצורות הגיאולוגיות הייחודיות הנובעות מפעילות זו.

גולת כותרת נוספת של מעגל הזהב היא האזור הגיאותרמי Geysir, שבו נמצא הגייזר המפורסם Strokkur שמתפרץ כל 8-10 דקות, ויורה מים עד לגובה של 30 מטרים. המבקרים יכולים גם לחקור את הגייזרים והמעיינות החמים האחרים באזור, וללמוד על האנרגיה הגיאותרמית שנרתמת לחימום וחשמל באיסלנד.

התחנה הסופית במעגל הזהב היא מפל Gullfoss, שמתורגם ל"מפלי הזהב". המפל המדהים הזה ניזון מקרחון ויורד 32 מטר בשני שלבים, ויוצר תצוגה דרמטית ועוצמתית של יופיו של הטבע. מבקרים יכולים לצפות במפלים ממספר נקודות מבט ואפילו לרדת לבסיס המפלים כדי להתבונן מקרוב.

הסיורים הטובים ביותר באיסלנד:

שם הסיור מקום משך מחיר
סיור מעגל הזהב דרום איסלנד 10 שעות 220 ₪
סיור הזוהר הצפוני רייקיאוויק 7 שעות 180 ₪
הרפתקאות קרחון מערב איסלנד 6 שעות 140 ₪
צפייה בלווייתנים מזרח איסלנד 3 שעות 90 ₪

לסיכום, הנוף המגוון של איסלנד ונפלאות הטבע הופכים אותה ליעד אידיאלי עבור מטיילים המחפשים חוויות ייחודיות ובלתי נשכחות. עם כל כך הרבה סיורים לבחירה, אתה בטוח שתמצא את ההרפתקה המושלמת שעונה על תחומי העניין שלך ומאפשרת לך לטבול את עצמך בקסם של המדינה המדהימה הזו.

דילוג לתוכן